Pemilihan Calon Tokoh Nilam 2011


 24 Mac 2011, Seramai 19 orang peajar dari sekolah ahli PKG Durian Burong telah berjaya melaksanakan ujian saringan  bagi pemilihan calon tokoh nilam yang akan mewakili daerah Kuala Terengganu ke peringkat negeri. Program tersebut yang dijalankan di PKG Bukit Besar di kategorikan kepada beberapa segmen bagi mencungkil bakat dan kemahiran yang ada pada setiap pelajar seperti ujian bertulis, sesi temuduga serta pengucapan awam.
          Program tersebut merupakan satu kerjasama seluruh warga PKG Daerah Kuala Terengganu yang terlibat secara langsung bagi pemilihan calon setiap PKG daerah Kuala Terengganu.
          Adalah diharapkan pertandingan ini akan menjadi mekanisme paling adil untuk memilih calon daerah ke peringkat negeri Terengganu tahun 2011. Ia juga menjadi medan menilai komitmen sekolah dalam melaksanakan dan menyediakan calon NILAM sekolah ke peringkat daerah. Komitmen pelbagai pihak diharap dapat menjadikan Calon Nilam daerah Kuala Terengganu berdaya saing dan menguasai pertandingan NILAM Peringkat negeri dan kebangsaan.

No comments:

Post a Comment